Šta je kampanja od vrata do vrata (door-to-door) i zašto je koristimo?

U političkoj areni, gde je svaki glas važan, strategije koje omogućavaju direktnu interakciju s biračima često se izdvajaju kao najefikasnije. Jedna od takvih strategija je door-to-door kampanja, odnosno kampanja od vrata do vrata. Ova metoda podrazumeva da volonteri ili aktivisti posete domove birača kako bi ih informisali o kandidatima, političkim programima i podstakli ih da glasaju. 

Door-to-door kampanja se oslanja na direktnu komunikaciju između građana i naših aktivista_kinja.Tokom ovih poseta, naši aktivisti_kinje ne predstavljaju građanima i građankama političke opcije, već razgovaraju sa njima o lokalnim problemima sa kojima se susreću. Tom prilikom im aktivisti_kinje dele flajer sa porukom na koji način se oni mogu uključiti u lokalne incijative i podstiču ih da to i učine. Suština kampanje od vrata do vrata je da građanima i građankama pružimo proverene i pouzdane informacije i motivišemo ih da se udruže sa svojim komšijama i pokrenu akciju za rešavanje problema sa kojim se suočavaju.

Ova vrsta kampanje omogućava nam personalizovanu komunikaciju, koja često rezultira dubljim razumevanjem potreba zajednice i stvaranjem poverenja između građana i IDE GLAS-a.

Višegodišnje iskustvo nam je pokazalo da je kampanja od vrata do vrata zaista delotvorna, jer građani i građanke ne samo da našim aktivistima navode probleme, već i imaju ideje za njihovo rešavanje, ali ne znaju kako to da realizuju. IDE GLAS aktivisti i aktivistkinje su posrednici između građana i lokalne samouprave, ne oni koji jednokratno rešavaju probleme, već oni uče i osnažuju građane kako da oni to sami urade.

Građani i građanke su i motivisaniji kada je tu neko da ih zaista sasluša i do sada su našim aktivistima i aktivistkinjama pružili neizmernu podršku za realizaciju lokalnih inicijativa. Takođe, korišćenjem kampanje od vrata do vrata uspeli smo da dosegnemo različite demografske grupe, koje možda nisu aktivne na društvenim mrežama ili koje ne prate tradicionalne medije.

Iako nam se door-to-door kampanja pokazala kao veoma efikasna, ona nije bez izazova. Najizazovniji deo je organizovanje velike grupe aktivista i logistika obilaska velikog broja domaćinstava. 

Najzahvalniji smo divnim mladim ljudima koji su naši aktivisti i aktivistkinje. Bez njih, njihove želje, motivacije i spremnosti da izdvoje vreme i posvete se poboljšanju svoje lokalne zajednice, ništa od ovoga ne bi bilo moguće. Dragi aktivisti i aktivistkinje, HVALA VAM! 

Ukoliko ti želiš da nam se priključiš ili znaš nekog ko bi želeo, to možeš uraditi na ovom LINKU.

Da zaključimo, door-to-door kampanja predstavlja moćan alat u savremenim političkim procesima. Ona nam omogućava direktan kontakt sa građanima, prikupljanje povratnih informacije i mobilizaciju građana i građanki za realizaciju lokalnih inicijativa. 

U svetu gde je personalizovana komunikacija sve ređa, aktivisti i aktivistkinje IDE GLAS-a opovrgavaju stereotipe da su mladi nezainteresovani i da su stalno u onlajn prostoru, što nam govore i pozitivne reakcije ljudi na vratima.

Spremite se da vam IDE GLAS aktivisti_kinje zakucaju na vrata!