Prenosimo vam i peti nedeljni izveštaj Monitoringa izborne kampanje 2022. koju sprovodi Krovna organizacija mladih Srbije.
Rezime kampanje za period 14 – 20. mart
Koalicija oko SNS-a pet puta je komunicirala o mladima. Obećali su da će najbolji studenti dobijati šansu za radnu praksu u javnim upravama. Ponovo su najviše komunicirali ministri Siniša Mali i Nebojša Stefanović, ali je i Nevena Đurić (najviše pozicionirana mlada osoba na listi) imala dve aktivnosti koje su se odnosile na razgovor mladim ljudima.
Koalicija oko SPS-a se dva puta obraćala u vezi sa mladima. Ukazali su na značaj informisanja mladih prilikom odabira obrazovanih institucija na višem nivou školovanja i na položaj mladih lekara tokom i nakon pandemije. Obećali su veća ulaganja u obrazovnu infrastrukturu.
Koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije se 4 puta obratila mladima i o mladima. U više navrata su se obratili mladima koji žele da zasnuju porodicu, da se osamostale i ukazali su na važnost uključivanja mladih u politiku i na pitanje odlaska mladih iz Srbije i na potrebu da se mladi postaknu da ostanu na selu.
Izborna lista NADA se jednom bavila pitanjem mladih i to posredno kroz problem prikazivanja rijaliti programa na televizijama.
Srpska stranka Zavetnici i njihova kandidatkinja za predsednicu je u prethodnom periodu jednom komunicirala o mladima i ukazali su na nemogućnost zaposlenja mladih bez stranačke knjižice i sve veći odlazak mladih iz Srbije usled ovakvih okolnosti.
Izborna lista „Moramo“ jednom je komunicirala o temama u vezi sa mladima. Ukazali su na probleme odlaska mladih i obrazovanih ljudi iz Srbije.
Koalicija Suverenisti je u prethodnom periodu komunicirala tri puta o mladima. Ukazalivali su na odlazak obrazovanih mladih ljudi iz Srbije, problem zasnivanja porodice i problem zapošljavanja bez partijske knjižice i otvorili su pitanje subvencionisanja mladih poljoprivrednika.
Patriotski blok je nastavio da komunicira o mladima tokom pete nedelje kampanje. Nastavili su da ukazuju na iste probleme sa kojima se mladi suočavaju, fokusirali su se na: obrazovanje, stambeno pitanje, zapošljavanje, odlazak mladih iz države, mlade preduzetnike. Sa najviše obraćanja, u poređenju sa prethodnim nedeljama, u više navrata istakli su kako su mladi budućnost društva i države, a Boško Obradović je izjavio da je njegova kandidatura posvećena mladima. Zalagali su se za promenu položaja mladih poboljšavanjem njihovog okruženja (reforma obrazovnog sistema, subvencije za mlade privrednike, pomoć pri zapošljavanju, izgradnju studentskih kampusa, smanjenje poreza za svako dete, paket pronatalitetnih mera, subvencije za zasnivanje porodice i mlade bračne parove), ponudivši konkretnije politike i mere kojima bi to i ostvarili.
Koalicija “Boris Tadić – ajmo ljudi” komunicirala je tri puta o temama u vezi sa mladima. Fokus obraćanja predstavnika izborne liste “Boris Tadić – ajmo ljudi” tokom pete nedelje kampanje bio je na srednjoškolskom obrazovanju, preduzetništvu i izbornoj praticipaciji mladih.
Drugi politički subjekti nisu komunicirali o mladima u ovom izveštajnom periodu.