Izvor: The Drum
U prethodnom izbornom ciklusu u Sjedinjenim Američkim državama, usred haosa sa virusom korona pandemijom, ekonomskom recesijom koja je usledila i borbom protiv rasne nejednakosti – brendovi su preuzeli stvar u svoje ruke kako bi uticali na izlasnost glasača na izbore.
Njihove strategije variraju od promotivnog materijala za glasanje, do medijskih kampanja koje podstiču širu javnost da izađu i glasaju. Neki brendovi daju svojim radnicima slobodno vreme da odu i daju svoj glas, a neki im čak i plaćaju rad na biračkim mestima, Evo nekih od najzanimljivijih primera ovih kampanja.
Nike: ‘You Can’t Stop Our Voice’
Sa sportistima kao što su LeBron Džejms, Naomi Osaka, Odel Bekam, Sju Bird, Tim Anderson i drugi, Najk je pokrenuo kampanju koja tvrdi da ne morate da budete zvezda da bi se vaš glas čuo i zato slogan: Ne možeš da zaustaviš naš glas
U skladu sa naporima da poveća izlaznost na izore i minimalizuje prepreke za glasanje, brend se udružio sa sa jednom saobraćajnom kompanijom u cilju podržavanja ranog glasanja i obezbeđivanja pristupa vožnjama po sniženoj ceni zajednicama čiji su glasači u prošlosti teže dolazili na birališta.
Babe Wine: Oprema za preživljavanje izborne noći
Babe Wine brend vina je izdao takozvanu Opremu za preživljavanje izborne noći kako bi čekanje bilo malo ugodnije uoči predsednickih izbora u SAD-u. Kao deo opreme, pripremili su kutiju sa stvarima koje ćete koristiti dok gledate kako se situacija odvija, a ona uključuje sunđerastu lopticu protiv stresa, maramice u slučaju da odlučite da pustite suzu za dramatični efekat, jastuk da se vaš TV odmori od vikanja na njega, flaša njihovog Polls Closing. Bottles Opening crnog vina za proslavu glasanja i pakovanje od četiri flaše roze vina za gledanje izbora.
Reddit: ‘Up the Vote’
Popularna društvena mreža Reddit pokrenula je inicijativu za angažovanje birača pod sloganom „Up The Vote“. Kampanja sezasniva na povlačenju paralele između angažovanja korisnika za sadržaj na Redditu i učešća na izborima u stvarnom životu. Temelj funkcionisanja ove platforme je ocenjivanje sadržaja (glasanje) od strane korisnika, u cilju rangiranja sadržaja po važnosti i relevantnosti. Na ovaj način korisnici na platformi daju više od 165 miliona glasova dnevno!
Zato je Reddit pozvao svoje korisnike da istu strast prenesu na glasanje u stvarnom životu i ujedine se oko zajedničkog napora za oblikovanje zajedničke budućnosti.
Patagonia: ‘Vote the Assholes Out’
Poznat po svom snažnom stavu prema zaštiti životne sredine, brend Patagonija stavio je uoči izbora posebnu poruku na etikete svoje ponude šortseva koja glasi „Vote the assholes out“. Osnivač Patagonije nekoliko godina govori o glasanju „protiv šupaka“, a pod ovim izrazom misli na „političare iz bilo koje stranke koji poriču ili zanemaruju klimatsku krizu i ignorišu nauku”.
Under Armour: ‘Run to Vote’
Još jedan brend koji podstiče svoje zaposlene, kao i svoje kupce da učestvuju u glasanju, je sportski brend Under Armour. „Run to Vote“, prvi je program za kompaniju sa ciljem povećanja odziva birača i uklanjanja barijera koje mogu sprečiti ljude da utiču na demokratiju.
Absolut: #VoteResponsibly
Svi zaposleni kompanije za prozivodnju alkoholnih pića Pernod Ricard dobili su plaćeno slobodno vreme u na dan izbora kako bi mogli da glasaju.
Pored slobodnog vremena, vodeći brend votke Pernod Ricard-a, Absolut, pokrenuo je kampanju #Drink Responsibly i #VoteResponsibly koja šalje poruku: Prvo – glasajte, drugo – pijte.