Rad u direktnom kontaktu sa građanima i ostvarivanje 27 000 kontakata bili su prilika da unapredimo svoje veštine. Savladali smo tremu od javnog nastupa, strah od komunikacije sa nepoznatim ljudima, ali i naučili da saslušamo i izrazimo empatiju.
„Naučila sam da se oslobodim treme, iskazem empatiju prema nepoznatim ljudima i saslušam njihove probleme, takođe da postoje zaista dobri, fini i kulturni ljudi ali isto tako (u manjoj meri) oni koji su namrgođeni, arogantni i nekulturni.“
Verbalno prenošenje poruke o mogućnostima građana da se udruže i zajedno poprave stvari srž je naše kampanje. Kroz rad na terenu i direktan kontakt sa građanima unapredili smo veštine komunikacije i vođenja razgovora, kao i veštine snalaženja u prostoru.
„I ranije sam smatrao da komunikacija jeste jedna od mojih jačih strana, ali sam je sada dodatno poboljšao s obzirom da sam pričao sa dosta ljudi koje ne poznajem. Unapredio sam i svoju orijentaciju značajno i snalaženje na mapi.“
Idemo u školu, na fakultet, družimo se sa prijateljima, razgovaramo sa roditeljima i stižemo da svakog dana budemo na terenu – tako smo naučili da organizujemo svoje vreme.
„Naučila sam bolje da komuniciram sa različitim kategorijama ljudi.“
„Naučio sam kako da vodim razgovor sa ljudima i da ih usmeravam ka pitanjima koja stoje u anketi.“
„Na neki način sam naučila da improvizujem i da se postavljam prema ljudima na personalizovan način“
Pored toga, građani su i sami često hvalili našu ljubaznost, iskrenu komunikaciju i posvećenost onome što radimo. Sve ovo doprinelo je ličnom razvoju svakog od nas i osećaju lične vrednosti.
„Ljudi su bili jako ljubazni i hvalili kako moje angažovanje tako i celokupne organizacije, smatrajući da je ovo što radimo jako korisno i da bi svi mladi ljudi trebalo da učestvuju u ovakvim projektima. Kao i većina ispitanika smatraju da je do promena jako teško doći, ali veruju da možemo da promenimo dosta toga. Izuzetno lepo i ponosno sam se osećao nakon tog razgovora sa njima, što me je još više motivisalo da radim i trudim se da saslušam ljude ma koje probleme imali.“
„Stekla sam više samopouzdanja, razvila bolju komuniciju sa ljudima i uvidela sam da smo i mi mogli biti na mestu građana sa kojima smo razgovarali. Da nas neko pita šta je najveći problem u vašoj zajednici, verovatno bismo isto odgovorili. Svi problemi iz bilo koje od 27000 anketa su i naši a ne samo problemi tih ljudi.“
Sa novim veštinama koje smo stekli kroz prvi talas kampanje, osnaženi smo da krenemo dalje – „udružimo ruke i popravimo stvari“. Očekuje nas okupljanje građana i građanki i pokretanje inicijativa sa ciljem da unapredimo život u lokalnim zajednicama.